Tuesday, June 19, 2012

termenung

kosong aku melihat langit biru
tiada awan berarak
angin pun tiada menyapa pipi
kosong sekosong minda
tepu bagai tiada ruang
namun tiada apa boleh dikeluarkan


apakah nasib aku lima tahun depan
sepuluh tahun depan
kahwinkah aku? atau mungkin masih sibuk mengejar dunia
tidak tergapai mindaku
sedangkan hari esok tidak terduga


ah, untuk apa mengenang hari esok kalau harini aku tiada apa
harini aku bukan sesiapa
harini aku hanya hamba hina
mengharap syurga tanpa ikhtiar
aku kerdil berlagak gagah
jiwa memberontak terasa dikongkong, konon
padahal syaitan duk goda sini sana
hembus kata lagha dalam hatiku ini itu
aku tahu, aku tahu semua itu
tetapi aku tetap layan hanyut
sampai aku lemas tidak bersambut


siapalah aku mengenang hari esok
andai harini aku bukan aku.


bosan nak mampus sekarang ni.
-_________________-


No comments:

Post a Comment

tett tett tettt. kisah betul kau dengan aku kan. :P