Tuesday, October 16, 2012

childish

tadi baru selesai pembentangan manifesto oleh calon2 MPP di Kolej MAra Banting. tujuan asal hendak memberikan sokongan moral kepada calon MPP yang kebanyakkan mereka merupakan rakan-rakan aku. tapi tujuan itu telah dicemari dengan akal pendek seorang pelajar di KMB yang tidak matang dan sangat bangang.

dia telah tampil kehadapan dan mengemukan perasaannya di hadapan dan satu persoalan yang cukup bodoh ;

kenapa tiada seorang pun calon MPP yang memperkatakan kelas 'floating' ?

dengan nada yang mengejek, pedas dan lidah yang tidak beralas serta berlapikkan akal yang cetek serta tumpul, lelaki ini dengan lantang bersuara dia cukup kecewa kerana tiada seorang pun calon MPP yang hendak mewakili hasratnya. dia seolah-olah memperkecilkan calon-calon dan merasakan dirinya CUKUP BESAR UNTUK BERSUARA DENGAN NADA MENGEJEK ITU.

wahai saudara, only a sentence would probably suits you well

you are suck.

umur 17 tahun tapi akal kau macam tak cukup kembang. calon MPP diperkecilkan kerana tidak menyelitkan perihal kelas floating sedangkan hal itu memang dah tak boleh bawa kemana-mana. sistem kelas floating adalah gilir2 dan kelas yang floating sekarang insyaAllah akan diberikan kelas sem akan datang. lagipun bukan penat sangat pun floating.

aku pun kelas floating jugak la. rileks la.

kalau semua benda nak letak bawah hidung kau memang tak dapat laa. cuba belajar erti bersyukur. orang kat thailand sana kena bom nak pergi mengaji, kita senang lenang kat Malaysia tapi mintak itu ini seolah masih tak cukup. itu kemahuan sayang, bukan keperluan. the value of gratitude of yours is insufficient. you tend to judge people based on your weakesses or limitations. MPP's candidate who doesn't have at least about the floating class in his manifesto is sucks <---- this is your judgement. 

i also already make a judgement on you. nice one.

kau nak bela nasib pelajar kelas floating.


terima kasih, sebab yelaah, aku pun budak kelas floating juga. 


but hey dude,don't you know that the  MANNER is your personality? 

mulut jangan terlalu lantang ketika bersuara, kata-kata janganlah terlalu tajam sakit halwa telinga mendengar. we are 17 years-old student and above and yet,

SAYA RASA AWAK MACAM BUDAK TADIKA YANG MARAHKAN CIKGU DIA SEBAB KERUSI DIA DI AMBIL OLEH KAWANNYA.

rasional, tertib dan yakin. insyaAllah. 

No comments:

Post a Comment

tett tett tettt. kisah betul kau dengan aku kan. :P