Friday, March 1, 2013

mahu berlari sekarang!

malaysia is a sad country when I post this entry
why?

>>some 'sulu' people or to be more specifically, the heir of Sultan Sulu tried to harm my brothers and sisters at kampung tanduo, lahad datu, sabah. They want to claim the land - in a hard way. they bring along with them guns like M16 and M14 and even Colt 45 and hand bomb and scattered at the islands nearby. And yeah, 3 men from unit69komando (malaysia) died from the epic battle. Epic? Yeah of course. They stood in front of enemies and syahid. Masha Allah. 

>> aku? tak berdaya berbuat apa. hanya membaca pertelingkahan rakyat-rakyat yang sudah hampir di bening kepincangan. aku? aku tidak mampu aku cuma orang yang sukakan keadilan. tak suka penindasan. aku? aku sayangkan malaysia. yeah, setelah 18 tahun hidup, aku sayang Malaysia.

"apasal kau semangat sangat ni? sibuk-sibuk nak ambil tahu hal orang kat sana tu. yang kena diorang. bukan kau." kata seorang rakan yang berjaya menyentap hatiku.

hebat dia ni. palestine gila disokong. saudara sendiri pejam dua mata. kesian.

weh budak, marah tak kau, bila kau tengah tidur lena, orang datang masuk rumah kau, letak pisau kat leher?

marah? ke takut?

jadi apa perasaan orang kampung itu agaknya?

kucar kacir kot melaka kalau tetiba bandar hilir tu portugis claim balik. okay aku tak tahu kenapa tapi terasa kelakar pulak.

huru hara kelantan kalau siam mintak balik tanah mereka yang kat hujung sekali tu. ape tah namanya. 

sedangkan singapore mintak pulau tak berpenghuni kita sentap

apatah lagi kampung halaman, lahad datu yang mana kalau ada peta Malaysia, tidak terlepas namanya dari tertera sama.

aku terasa tak selamat
terasa nak lari dari sini. 
terasa nak tinggalkan sekejap bumi Malaysia ni.
kenapalah aku fly lambat sangat weh?!!

No comments:

Post a Comment

tett tett tettt. kisah betul kau dengan aku kan. :P