Saturday, June 8, 2013

razin rockapak guy




pakcik tu member mak aku. taktau la dia ni pasai pa. aku tak tahu la dia duk perli ka hapa ka, tapi yang jelas aku agak keliru. serius. was he try to associate me with yahudi things? or didn't he understand the meaning of that post? entah laa. aku keliru, kesian pun ada.

anyway, tak salah pun kan belajar dari seorang yahudi kalau ilmu tu tidak menggoyangkan akidah. tak salah belajar mendalami ilmu yang mereka mahir asalkan kita tak menolak agama sendiri. tak salah pun nak berguru bertapa kat negara diorang asalkan syariat dijaga. 

sedangkan belajar daripada orang gila pun tak salah. orang gila, tidak layak menjadi saksi, tidak layak dalam banyak hal tapi sekiranya apa yang diajarnya termasuk dalam logik yang boleh diterimapakai, apa salahnya??

oh ini tak boleh. oh dengan tu pun tak boleh. eh tak boleh tak boleh! nanti kita sesat! hang belajar kat mana ni? haa tu laa belajar lagi dengan orang gila, hang pun duk sama jadi gila! 

adui. kau tu yang gila. apasal diterhadkan ruang lingkup kehidupan? hidup ni kan, luas. perjalanan akan mematangkan seseorang. interaksi dengan pelbagai konteks kehidupan membuatkan pandangan kita lebih luas. kita akan mula menghargai perkara-perkara kecil yang berada disekeliling. 
appreciate those and you will never lose your happiness.

and btw, dari sebaris kata-kata yang kau taip di laman sosial boleh diinterpretasi dengan pelbagai cara. macam sekarang ni laa. aku taktau la dia tulih pasai pa sebenar nya. agaknya aristotle and the rest bebetul yahudi kot. setahu aku la, aristotle ni orang falsafah. orang falsafah ni semua benda dia akan lihat dari pelbagai sudut walaupun agama. ah, bukan tempat aku nak bercakap benda ni. tak tau sangat falsafah ni. 

but, so what if they were jews? you got any problems with that? kau Islam pun kata-kata tak menggambarkan agama kau. kau nak bash orang, tengok dulu diri tu. of course aku tahu > lihat apa yang dikatakan, bukan siapa yang sampaikan < tapi sekarang, apa yang kau nak sampaikan pun aku tak tahu.

razin rockapak, if by any chance you found this blog and this post, forgive me if you feel offended. haha memang tu pun niat aku. ey pakcik, jumpa kat teluk intan takyah nak menggatal dengan mak saya lagi eh, dia dah kawin ^ ^

No comments:

Post a Comment

tett tett tettt. kisah betul kau dengan aku kan. :P