Saturday, May 12, 2012

adab di pasaraya,

ni la aku nak tegur buat semua warga malaysia yang membeli belah di segala pusat membeli belah di malaysia tercinta ini.

* troli bukan untuk playground anak anak okay. aku dah banyak kali tengok troli terbalik dengan budaknya sekali. kepala berdentum lantai. pegang laa troli tu elok elok ya.
* agak agak kalau traffic jammed dalam market tu takyah nak mengamuk buat muka tahi la. kalau nak jalan senang lenang kau datang laa time solat jumaat. takda orang -.- nak main bola kat line pun boleehhh.
* kalau tak jumpa barang boleh la tanya kat staf staf okay. tapi jangan pelik laa kalau kau tanya promoter, dia pun taktau. sebab most promoter kat situ part time sahaja. bukan permanent. takda kerja nak ambil tahu semua benda dalam market tu.
* kalau ada makan minum yang try try tu dalam market tu, minta kerjasama buang sampah kat tong sampah. tak pun dalam troli. kalau tak habis jangan main letak ja dekat shelf barang, dekat block, di sebalik kotak. haiseh. kalau tertumpah kotor. didik laa anakanak dan jadilah contoh yang terbaik. kalau ternampak bakul kosong takpayah laa nak baling cawan kosong tu gaya kau tujah dahi orang. aku yang tengok pun menyampah. tong sampah disediakan laa brader.
* kalau taknak rasa makanan minuman yang dioffer, takpayah nak buat muka tahi laa kan. chillek dan senyum. cakap 'terima kasih, tapi saya tak ambil makanan ini' or something polite. kan bagus kalau macam tu. aku pun senang hati ja tengok. hihi

kan kita duduk satu negara, so pepandai laa bawak diri,
bak kata orang tua, orang berbudi, kita berbahasa, kan kan??
customer is always right, <---- ini slogan sesangat laa samdol.
ini baru : customer will be always right if he have the sense of logic.
alhamdulillah, ciaww. ^ ^

No comments:

Post a Comment

tett tett tettt. kisah betul kau dengan aku kan. :P