Saturday, May 26, 2012

syukur,

banyak yang aku nak aku dapat, 

nak duit aku kerja, dapat la duit,
nak makan aku order, dapat la makan,
nak topup aku hulur rm10 - kak, maxis sepuluh- kredit aku naik,

dan pabila aku harap aku dapat, aku tak dapat.

orang kata rezeki takda. takpa lah, bersyukur la mana ada kan, mungkin bukan di situ tempat aku. mungkin tempat lain, mungkin aku tersalah simpang.


tapi yela, siapa tak frust tak dapat apa kau nak wei.


macam ni la, Allah dah tentukan dah mana laluan kita, destinasi satu tapi jalan ada banyak,
highway, biasa, jalan kampung, jalan air. haa. highway pun bermacam highway dah sekarang, jalan kampung pun, berjuta kampung ada kat dunia ni, jalan air? peh, luas doh lautan bumi.


atau redah hutan ke, jumpa pokok ni, terus, pokok ni belok, terjumpa tapak kaki, padankan, eh, sama size lah dengan kaki kita. haha. dah main u-turn la tu. 


terpulang padaNya mana nak letak kita, bersangka baiklah pada DIA, hanya dia tahu masa depan, masa silam dan siapa kita di hari esok.


manatahu kau redah hutan, shortcut terus ke destinasi kau?? haha.


No comments:

Post a Comment

tett tett tettt. kisah betul kau dengan aku kan. :P