Wednesday, May 23, 2012

rasa hati.

pernah tak rasa macam ni ;
-aku tak pasti dia untuk aku atau tidak, yang pasti aku tak mahu kehilangan dia.


atau rasa macam ni ;
-aku taktau aku sayang dia ke tak, rasa macam sayang, tapi tak teruja sangat pun,
macam tetiba datang, tetiba pergi

atau macam ni ;
-selalunya aku takboleh terima orang tegur aku, tetapi kenapa dia aku boleh?

atau terasa ini ; 
-kenapa aku tersenyum sesorang ni bila baca mesej dia? bukannya dia buat lawak pun.


atau ;
- ya Allah. diakah untuk aku?

sayang, sekiranya dia yang anda mahu, sekiranya dia yang anda sayang, 
sandarkan sayang anda kepada tuhan yang maha esa. tapi biarlah engkau benar benar mencintainya. bukan sekadar mempermainkan hatinya.


doa ; 
ya Allah, sekiranya dia *nama dia* itu untuk aku, maka kau jauhkanlah zina dari kami, kuatkanlah jodoh kami, sesungguhnya aku sayangnya keranaMu, berikanlah kekuatan kepada setiap dari kami untuk terus bersama, tetapi seandainya dia bukan untukku, tidak tertulis di takdirMu jodohku, maka kau lindungilah dia, berikanlah dia pelengkap yang sebaiknya, lebih baik dari aku.


He knows the best for us. amin. 

No comments:

Post a Comment

tett tett tettt. kisah betul kau dengan aku kan. :P