Wednesday, May 1, 2013

collection of my stories,

1. kehilangan.

jam 5 petang lebih jumaat lalu aku dikejutkan dengan berita toksu aku meninggal dunia. sedih bukan kepalang lagi memandangkan dia sahaja merupakan ahli keluarga sebelah ayah aku yang aku kenal - or to be more precise, yang kenal aku.

"myra, belajar elok-elok, buat sebaik mungkin.." terngiang lagi suara lemah tapi ceria itu ditelingaku. entah la, wanita yang dah 7 kali melalui pembedahan seolah sihat walafiat ketika aku melawatnya di hospital UM 2 minggu sebelum arwah tinggalkan dunia ini.

sedih? tak kot, rezeki dia pergi dulu. semua orang redo. aku pun. tak ada apa yang nak terkilan. aku faham. aku tengok. aku tahu penderitaan dia. fighting breast cancer was not easy. to be frank, she died because of leukemia instead, resulted from the long term side effects of breast cancer treatment. after years suffered by breast cancer, doctor claimed that she has another minor serious disease which was leukemia. 2 years later, she is a goner. see? one after another. ubat ciptaan manusia tidak selengkap cara dan kekuasaan Allah. just think about it made me so small. Allah is the greatest.



pergilah toksu, semoga toksu tenang dan tergolong dalam kalangan orang beriman, amin.


2. external hard drive

peh! sempena hari buruh, ayah aku belanja external HD sehhhh. toshiba canvio slim 3.0 500gb. haaa, dalam banyak kedai kat lowyat tu, satu je kedai yang jual -.- tak faham aku. harga, rm209. haha. kiraa okay la sebab masa aku usha internet rm239. maybe dah turun kot. and  ayah aku belikan meja yang siap ada kipas laptop! 

taraaaaa!



mekasih ayah, :D siap belanja sarung external HD tu lagi. rembat kat MY ONE SHOP. haha. moga rezeki ayah terus dilimpahruahkan Allah, Along akan belajar sungguh2, in sha Allah  :)


3. sister

haha gila laa kakak aku wish goodluck final seh. haha. mekasih kakak Basyira. itewwww tewasa teharu dengan usha akak itewwww ni. 



nampak sangat tiru aku masa kau final dulu, wahahahaha :D

sayang kau ketat sendat mampat weyyy. yea aku tahu kau jeles aku nak kawin awal, haha, so cepat2 la cari calon ey, takde la aku langkah bendul. nasib baik kau takde sekarang, kalau tak mau jendul jugak kepala aku kena sekeh dengan kau :P



wey kakak, i sayang you. haha. 

sentence > i love you < dah tak valid dah tuk kau. 
khas untuk someone, haha.
kan Mr. A??
hihi.

2 comments:

  1. takziah atas permergian arwah..
    btw..hard disk ko cool ar..slim plak uw..ak nyer tbal gdabak!

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha sebab tu aku memang aim yang slim punya. susah la nak jumpa toshiba punya ni. seagate ada la. 9.6mm :)

      Delete

tett tett tettt. kisah betul kau dengan aku kan. :P