Monday, July 29, 2013

Istikharah

I need to perform istikharah starting now. 
I need the help of the Almighty to guide me,
which opened doors that I have to choose
so that my choice did not jeopardize my future,
I hope I see the light.

okay bunyi sangat sadis kan kan. haha. tapi serius, aku kena istikharah tentang isu berbangkit dengan masa depan sendiri. tadi wakil pihak JPA datang kolej, bincang pasal isu akademik. mereka ada satu cadangan yang sudah dibincangkan oleh pihak penaja, bahawasanya pelajar yang tidak melepasi gred minima harus dipindahkan ke UniTeN untuk melanjutkan pengajian foundation dan degree. maksudnya, DALAM NEGARA.

okay sekarang dah tahu kan kenapa bunyinya sadis sangat? haha

yep, istikharah.

tadi dia pun ada cakap, yang mana hampir-hampir cukup makan tu dia akan berbincang dengan pihak kolej untuk lihat pelajar itu mampu ke tidak untuk dapat lagi tinggi. aku dilema sebenarnya. gred minima ialah 33 dan aku cuma berjaya mendapat 32. keputusan muktamad belum diputuskan lagi. 

sekarang ni, perlukah aku percaya yang aku masih ada harapan untuk meneruskan pengajian kat kolej ini atau aku patut play safe dengan pindah ke UniTeN tu?

Istikharah

dua pintu terbuka untuk aku. KMB atau UniTeN. aku fikir, yang penting ialah pengajian aku dibiaya sepenuhnya. aku bukan orang senang. kalaulah kalau aku tak dapat lepas semester 4 nanti, aku terus ditamatkan pembiayaan. siapa nak bayar kalau aku nak ambil degree nanti? kerja terus? taknak la aku.

Istikharah

so sekarang macam mana? aku tak mampu nak cerita kat orang. tolonglah aku T.T

Istikharah, Fara.

2 comments:

tett tett tettt. kisah betul kau dengan aku kan. :P