Saturday, July 27, 2013

yakin

tak salah bukan untuk menyayangi apa yang rasa ingin disayangi?
tak salah bukan untuk menghormati bila rasa dirinya wajar dihormati?
atau mungkin ego diri melebihi kepala apatah lagi hati?

entah,
manusia egois, kau dah tewas lama sudah,
disaat kau julang bendera tinggi dirimu,
kau sudah jatuh terjelepuk menangisi ketewasan,
tanpa kau sedar, batinmu meraung tidak kedengaran,

untung jika aku tidak mengenalimu,
tidak perlu aku berharap untuk kau mati,
tidak perlu aku berharap untuk kau pergi,
malangnya dengan mengenalimu,
membuatkan aku kepingin mendekatimu,

robek, siat, tusuk,
semua pernah kau buat,
benar tiada daya aku pertahan,
benar otakku tidak lagi mengfungsikan akal,

bunuhlah aku beberapa kali pun,
aku menyebelahimu, aku menyokongmu,
selagi nyawa dikandung badan,
aku menyebelahimu, aku terus menyokongmu.

#########

duh, dah macam sadistic la pulak. Gaya hamba suka kena sebat, gaya kawan suka kena tikam belakang, gaya isteri taat babi, gaya rakyat sembah kerajaan, haha gaya macam apa-apa je laa dalam kepala otak kau yang terlintas tu. mungkin jugak tajuk 'yakin' tu yakin yang membabibabi. mungkin. mungkin.

serius, ni bukan niat aku mencoret, tapi mungkin ini yang hendak disampaikan tanpa sedar. wallahualam.

> takde kena mengena dengan life aku sekarang. aku bahagia. <

No comments:

Post a Comment

tett tett tettt. kisah betul kau dengan aku kan. :P