Sunday, September 8, 2013

absolute detention by my mom!

>> no wayang
>> no hang out
>> no lepak rumah kawan
>> belajar belajar belajar

nampak sikit je kan? hell i am. banyak siot. mencarut carut dalam hati tapi sabarkan sahaja. yang mengeluarkan perintah ialah mak aku. absolute order. dia kata aku tak belajar. fuhh lagi aku menahan sabar. takpe, yang nampak tu Allah kan?

so aku juga buat detention baru untuk diri aku.

NO BALIK RUMAH.

sebabnya, aku tak study bila aku balik rumah je. kalau aku gi wayang, then terus balik kolej, confirm la aku study. tapi kalau aku duk rumah tak keluar langsung sekali pun, like hell i will study. 
so dear mama, along tak balik rumah tau kalau along dah jejak UniTen. 

and dear papa, mama dah tak bagi tengok wayang or keluar. sorry for not making up the last 5 years period when you were not around. 

so dear UniTen, i will be one of your annoying resident. aku akan sentiasa disitu, tak keluar ke manamana. rotting inside, being a living zombie with you. and jadilah aku se nerd-nerd yang mak aku mahukan. hell yeah. absolute order kan? takpe, dia yang nak anak dia macam ni. please la, 5 tahun je ka

dear shah alam, next week will be my last with you. aku singgah rumah pun kalau aku nak balik rumah. aku takkan tidur lepas tu dah, sebab karang kalau aku fail lagi, segala-gala perlakuan aku baik buruk akan dipersalahkan oleh mak aku. kalau aku nak balik kampung pun, aku gerak dari pudu terus ke teluk intan. bas kan hado.

bunyi macam merajuk kan? haha memang. tapi bila fikir balik, i am a big girl now. i can lead myself from today and onward. 

macam la mak aku kisah pasal makan minum duit aku kat sini. dia tahu tunjuk result je. menyesal siot jadi anak harapan dalam family. kalau aku tahu sakit gila kena reject macam ni, aku bodoh-bodohkan diri dari form 1. 

sekarang aku faham kenapa ramai dalam kalangan member aku sanggup telan dadah semata-mata nak study. 'harapan mak ayah' kena la langsaikan kan??

dear haziq, saya harap awak faham.

*fara, untuk 'kebaikan'  kau jugak kan.

No comments:

Post a Comment

tett tett tettt. kisah betul kau dengan aku kan. :P