Wednesday, April 10, 2013

koleksi cerita harini

cerita satu

we won the basketball inter-block game!!!

aiseh, final belum lagi laa. haha.
disebabkan aku tak tau sistem game ni acano,
liga ke, kalah mati ke, kutip point ke,

yang pasti, kitorang kalahkan dua-dua blok yang lain.
yes!! (oh, blok ada tiga je pun :P)

wee tak sangka aku dah pandai main basket,
berkat turun petangpetang main, akhirnya menunjukkan hasil yang positif,

well memang la macam tak adil 
sebab semua bebudak team aku memang basketball club,
but we were starting at zero, most of us. 
yang tererterer tu duk ajar acano nak main,
see, hendak seribu daya tak hendak seribu dalih.

cerita dua

yeah akhirnya mak aku boleh berbangga dengan anak perempuan dia ni,
guess what? aku pandai masak bihun sup!
caya laa. gila aku sendiri tak percaya :P
haha lawak siot aku masak, gila main pakai campak je,
tapi sedap so dimaafkan, 
weh basyira! sila berbangga dengan adik kau ni okay :D

ahaha tapi banyak silap, banyak je aku lupa nak tambah,
takpetakpe, zaman kini mudah kan?
nak resipi, kita mesti la google,
and i have my mom and grandmother who love to cook.
call je, terus dapat praktikal dapur secara lisan, heyeahh.

cerita tiga

balik dari game petang tadi bilik aku banjir,
sebanjir-banjirnya, 
walaupun takde la sampai meranduk air, tapi basah laa jugak.

nak pulak air tu pilih bawah katil aku untuk bertakung,
nasib baik printer aku dalam kotak tebal,
naib baik aku sempat tarik beg yang ada baju,
nasib baik ada roomate yang sama-sama tolong
bertebar surat khabar nak serap air,
nak mop, air still masuk, 

pastu sambil aku taip ni tetiba blackout lak,
hampeh sungguh, haha

takpe, ni semua dugaan kan?
All is well  :)

No comments:

Post a Comment

tett tett tettt. kisah betul kau dengan aku kan. :P